شهرداری سنندج آمادگی کمک به برندسازی توتفرنگی را دارد
- 1402/01/30 - 16:47
- زمان مطالعه : 2 دقیقه
- /ZKk
شهردار سنندج:
شهرداری سنندج آمادگی کمک به برندسازی توتفرنگی را دارد/فضاسازی شهری به معرفی توتفرنگی سنندج کمک میکند
شهردار سنندج گفت: از آنجایی که کردستان و خاصتا شهر سنندج برند توتفرنگی در کشور است، شهرداری سنندج آمادگی کمک به برندسازی این محصول با استفاده از ظرفیتهای در اختیار دارد.
به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره توت فرنگی در سنندج اظهار کرد: رونق اقتصادی در هر جامعه نقش بسزایی در توسعه سایر بخشها و حوزهها و ارتقای سطح رفاه جامعه دارد.
وی با بیان اینکه توجه به ظرفیت ها در هر نقطه ای نقش مهمی در رونق اقتصادی دارد، گفت: بخش کشاورزی به عنوان یکی از پیشران های اصلی توسعه و رشد اقتصادی استان است نیازمند نگاه ویژه ای است.
شهردار سنندج اضافه کرد: استان کردستان و خاصتا شهر سنندج در دو بخش کشاورزی و صنعت گردشگری در ظرفیت های بالایی دارد که باید از این ظرفیت ها به نفع رونق اقتصادی و ارتقای سطح رفاهی جامعه بهره گرفت.
رشیدی در ادامه به ظرفیت شهر سنندج در تولید توت فرنگی گریزی زد و گفت: اینکه کردستان به عنوان قطب تولید توت فرنگی در کشور شناخته شده است شهر سنندج با تولید حدود ۳۷ هزار تن از این محصول سهم قابل توجهی در دستیابی به این جایگاه داشته است.
وی افزود: رونق بیشتر تولید محصولات کشاورزی و خاصتا توت فرنگی در سنندج می تواند در اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری تاثیرگذار باشد.
شهردار سنندج گفت: کردستان و خاصتا شهر سنندج به برند تولید برخی از محصولات کشاورزی مانند توت فرنگی در کشور تبدیل شده است که فضاسازی های شهری در این خصوص به معرفی و ارتقای هرچه بیشتر این جایگاه کمک خواهد کرد.
رشیدی معرفی بیشتر این محصول با انجام محتواهای هنری را ضروری خواند و افزود: این کار می تواند به رونق گردشگری در شهر سنندج کمک کند.
وی اضافه کرد: شهرداری سنندج آمادگی هرنوع همکاری در راستای برگزاری همایش سرمایه گذاری کشاورزی با محوریت توت فرنگی در سنندج در حد توان و ظرفیت هایی موجود دارد.
وی فضاسازی شهری با نصب المان و تولید و توزیع محتواهای هنری در راستای معرفی این محصول را ضروری دانست و گفت: ۱۰ روز قبل از برگزاری این جشنواره باید به صورت گسترده محتواهای رسانه ای تولید و از طریق رسانه ملی و سایر رسانه ها توزیع شود.
شهردار سنندج افزود: در ورودی و خروجی شهرها می توانیم با نصب المان از یک محصول کشاورزی به نوعی برندسازی کنیم.
وی با بیان اینکه محتواهای رسانه ای در مورد محصول توت فرنگی را نباید به داخل استان خلاصه کنیم، گفت: اطلاع رسانی در مورد خاص بودن توت فرنگی کردستان با محصولی که در سایر نقاط تولید می شود از طریق تولید محتواهای رسانه ای و استفاده از زبان هنر باید در دستور کار کمیته برگزاری همایش سرمایه گذاری کشاورزی با محوریت توت فرنگی قرار گیرد.
شهردار سنندج ضمن تقدیر از سازمان جهاد کشاورزی استان در برگزاری این رویداد گفت: با اطلاع رسانی این همایش در سطح گسترده ای و علی الخصوص در تهران می تواند نقش مهمی در جذب سرمایه گذار داشته باشد و در نتیجه به رونق اقتصادی و اشتغال در استان کمک کند.
انتهای پیام/
نظر دهید